25 Ocak 2007 Perşembe

bugün gördüklerimiz 2/ the things we've seen today 2


böyle bir amca gördüm. plakasıyla gezen. 34 db 5315. gerçek bir kentli bence. hatta protest bir enstalasyon bu adam. öyle olduğunu düşünmek istiyorum. haydarpaşa iskelesinde,elindeki plakayı hep arkasında tutan bir adam.

i saw this man today. with his licence plate. 34 db 5315. i think he's the real "urban". i even think he's a protest installation. i would like to think that he is. a man that holds the licence plate he has always on his back in haydarpaşa port.

1 yorum:

Erdem Dilbaz dedi ki...

buradan beni tetikleyen başlık amcanın tost modern yaklaşımı.

hani çocukken başlayıp yıllarca süren bir oyunumuz vardır. batı filmlerinde ya da çizgi romanlarında hatta hatta karikatürlerindeki karakterlerin yerine bir "türk tipi" düşündüğümüzde "ehehe abi ne komik olur şimdi şöyle birşey olsa" dediğimiz durumları yaşadığımızı artık gizleyemiyorum otto hanım. görmezden gelmek yerine daha da öteye geçip bu konuyla bizzat ilgilenmenizi istiyorum. her türlü desteği veririm.

bakın size bir kaç sahne. bunlar batı düşüncesini benimsemekle doğuyu da kendime yedirebilir miyim diyen biri olarak benim kafamı kurcalayanlar ve aynı zamanda güldüren enstantaneler..

ilk olayımız pazarlar.. pazarlarda iç çamaşırı satan tezgâhlar ve pazarlama stratejileri - strateji de neyin nesi!.

Adamın biri çıkıyor tezgaha, giyiyor dantelli donu kot pantolonunun üzerine; bir değil bir kaç tane hatta; takıyor sütyenleri üstüste bağırıyor; geeeel abla ikizlere takkee, dantelli dantelsiz en güzeli burada, en kalitelisi buradaaa.. bu zaten başlı başına bir performans. sanatsal değeri yoktur diyelim biz. adam "sanat yapmak" gibi bir amaç gütmüyor çünkü.

bu işin devamındaki alışkanlıklara bakalım mesela. kot pantolonunun üzerine don sütyen giymiş olan bir adam gören kadın, bu duruma hiç senin benim gibi yaklaşmadan, orada iç çamaşırı satılıyor diye yöneliyor. adam bildiğin canlı reklam panosu. ben buna çocukluğumdan beri gülerim mesela.

ama bu bizde yaşanan bir gerçek. hala içselleştiremedim toplumumuzu.

bir diğer örnek de internet sitelerindeki sınırsızlığın getirdiği anarşist yapının türk toplumunda yıllardır yorumlanabilir izlerinin olduğudur. en son bombamız da ibrahim tatlıses'in otel odasında mangal yapmasıdır. tayyip beyin ananı da al git sloganına ise diyecek şey bulamıyorum.

şimdi açılımlarını yapamıyorum. kurcalarsan tartışmaya devam ederim. kafamın biraz daha açılmasını istiyorum.